شبکه تجارت جهان گستر

دوره‌ی طبیعی رشد و ریزش مو
زیبایی و سلامت مو

دوره‌ی طبیعی رشد و ریزش مو

در کل بدن انسان حدود پنج میلیون فولیکول (پیاز مو) وجود دارد که از این تعداد حدود صد هزار فولیکول در ناحیه‌ی سر قرار دارند. همه‌ی این فولیکول‌ها در حالت رشد نبوده و برخی از آن‌ها در دوره یا فاز رشد، برخی در فاز ریزش و برخی نیز در فاز استراحت قرار دارند. هر تار موی سر در طی یک روز حدود ۳۵ میلی‌متر و در طی یک ماه تقریباً یک سانتی‌متر رشد طولی دارد.

همان‌گونه که گفته شد، ساخته‌شدن مو درون فولیکول مو ۳ دوره یا فاز دارد که به شکل دوره‌ای تکرار می‌شوند:

 ۱. فاز رشد یا آناژن که بین ۲ تا ۸ سال طول می‌کشد و در طی آن رنگ‌دانه در آن تشکیل می‌شود. در هر مقطع از زمان حدود ۹۰% موهای سر در فاز آناژن هستند.

۲. فاز پس رفت یا کاتاژن که ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد و در این دوره رشد و رنگ‌دانه سازی متوقف می‌شود. حدود ۱% موهای سر در فاز کاتاژن قرار دارند.

 ۳. فاز استراحت یا خواب یا تلوژن که بین ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد و در این دوره موها فعالیت بازسازی ندارند. به‌طور متوسط کمتر از ۱۰% موها در فاز تلوژن قرار دارند و تقریباً روزانه حدود ۸۰ الی ۱۰۰ تار مو که در فاز تلوژن هستند، در حین شانه زدن یا شستشوی سر می‌ریزند. نکته‌ی جالب‌توجه این است که فازهای مختلف رشد مو در هر فولیکول موی انسان مستقل از فولیکول‌های مجاور یا سایر نقاط سر است و ممکن است فاز رشد یک فولیکول هم‌زمان با فاز پس رفت فولیکول دیگر باشد. ریزش مو تنها هنگامی اتفاق می‌افتد که سیکل رشد بعدی شروع‌شده و یک موی دیگر در حال رشد است.


ریزش مو دائمی (مردانه)

علائم مشخصه: ریزش مزمن، شدید و مقاوم به درمان، به‌صورت منطقه‌ای و بیشتر به‌صورت خالی شدن از شقیقه‌ها و پیشروی از ناحیه پیشانی

دلایل ایجادکننده: عوامل ژنتیکی، فعالیت آنزیمی به نام ۵ آلفا ردوکتاز، کاهش جریان گردش خون مویرگی، حمله رادیکال‌های آزاد به بافت همبند اطراف پیاز مو، کاهش تبادلات سلولی


راه‌حل فیتو
استفاده از شامپو فیتولیوم و سرم فیتولیوم ۴ با ترکیبات منحصربه‌فرد و عملکرد متمرکز است.

شامپو فیتولیوم
کاربرد: تقویت‌کننده ریشه موها و آماده‌سازی پوست سر برای پذیرش اثرات درمانی سرم فیتولیوم ۴
برای آقایان و خانم‌هایی که دچار ریزش موی هورمونی هستند.
ترکیبات اصلی: عصاره پوست درخت گنه‌گنه ۵۰% دارای خاصیت انرژی‌زا و تقویت‌کنندگی. عصاره رویباس محرک، احیاکننده و حجم دهنده و  عصاره جینسینگ، زینک، ویتامین B3 و عصاره مریم گلی.

سرم فیتولیوم ۴
کاربرد: درمان ریزش مو مزمن مخصوص آقایان و خانم‌هایی که دچار این نوع ریزش مو هستند. محصول ابتکاری فیتو برای ریزش مو با برخورداری از ترکیبات انحصاری و ثبت‌شده ** کاپیسلپرو.
عملکرد چهارگانه فیتولیوم ۴:
۱. افزایش‌دهنده طول عمر موها
۲. جلوگیری از ریزش موی هورمونی
۳. افزایش سرعت رشد مو
۴. افزایش تراکم تارهای مو
روش مصرف: هفته‌ای ۲ بار بعد از شستن موها با شامپوی فیتولیوم، محتوی یک ویال را به‌صورت بخش به بخش روی پوست سر ریخته با نوک انگشتان ماساژ دهید. نیاز به آبکشی ندارد.

** کاپیسلپرو (CAPICELLPRO)

عامل اصلی ریزش موی دائمی (مزمن، شدید و پایدار) از بین رفتن پتانسیل حیاتی موی سر و درنتیجه کاهش مدت‌زمان سیکل‌های مو است؛ بنابراین هدف اصلی فیتو از خلق محصولات فیتولیوم افزایش پتانسیل حیاتی تارهای مو و درنتیجه افزایش مدت‌زمان سیکل‌های مو است.

یکی از راه‌های افزایش پتانسیل حیاتی موهای سر، افزایش تولید پروتئین‌های حیاتی موجود در فولیکول مو به نام Sirtuin ها است. ترکیب اصلی استفاده‌شده در فیتولیوم ۴ ماده ثبت‌شده و انحصاری فیتو به نام کاپیسلپرو است.

کاپیسلپرو (CAPICELLPRO) ترکیبی است از:

- قارچ گیاهی شیتاکه، تولید سیرتوئین را افزایش می‌دهد. با افزایش تولید سیرتوئین مقاومت طبیعی فولیکول‌های مو بیشتر شده، طول سیکل‌های مو افزایش می‌یابد و دوام و طول عمر تارهای مو بیشتر می‌شود.

- سلول‌های بنیادی سیب وحشی که سلول‌های بنیادی مو (که در آینده تبدیل به مو می‌شوند) را تقویت می‌نماید. سیب وحشی نوعی سیب است که به‌صورت خودرو بدون آنکه با آفت‌کش‌های شیمیایی محافظت شود یا با کود شیمیایی عمل‌آوری شود به‌صورت طبیعی رشد می‌کند.

فیتولیوم ۴ با برخورداری از کمپلکس گیاهی کاپیسلپرو، نه‌فقط یک محصول درمانی برای ریزش موها، بلکه یک شریک قابل‌اعتماد برای نگهداری از سرمایه موها است.